Ugrás a fő tartalomra

2013.07.16-22.

Balatonalmádi nyaralás
Három körül érkeztünk Almádiba az Erzsébet szállodába, a Kolostor Hotelbe. Két három ágyas szobát kaptunk egymás mellett, összenyitható sajnos nem volt. Maga a hely ezer éves, nem nagy szám, de aludni megtette. Délelőtt és délután viszont volt két-két óra, amikor a lenti társalgóban animátor foglalkozott a gyerekekkel. Adri kedves, fiatal lány volt, sokszor nem vettük igénybe a szolgáltatásait, egyszer társasoztunk/rajzoltunk a hét folyamán, míg Attila dolozott, ill. az arcfestős napon varázsolta lepkévé a két nagyot, Panna csak a kezére kért egy körtét ill. egy virágot. A szállásismertető szerint egy km távolságra van a Balaton, bár szemmértékkel felmérve kicsit kételkedtünk de azért elindultunk gyalog, hogy megnézzük a környékbeli strandokat. Öt km-t gyalogoltunk legalább, mire elértük az első strandot, ahol nagyon rendesek voltak beegedtek minket jegy nélkül (fürdőcuccot sem vittünk), hogy felmérjük a helyet. Csajok ellenőrízték a víz hőmérsékletét, aztán továbbindultunk vacsorázni. Találtunk egy remek játszóteret, megnéztük a hajóállomást, pizzát ettünk a parton. Majd továbbsétálva megtaláltuk a másnapi füdőhelyünket a Wesselényi strandot. Visszafelé a szállásra Panna elaludt Attila hátára kötve :-D
Reggeli után útnak is indultunk. A strand hatalmas és a gyerekeknek kialakítottak egy homokkal feltöltött részt, ami teljesen olyan, mint egy homokos tengerpart, a lányok imádtak a nedves homokban tapicskolni, építettünk rengeteg várat. A víz kicsit hideg volt a harminc fokos medencéhez szokott szervezetünknek, de meg lehetett szokni egy idő után. Csodaszép fa játszó van a „tengerpart” mellett, így aki nagyon fázott a fürdőzés után, főhetett a napon is J . Finomakat ettünk a büfékben, az árak sem voltak nagyon elszállva, kedvesek voltak mindenhol, a kabinosnénitől kezdve a fagyisig.
A csütörtöki reggeli után Balatonfüredre indultunk, Lilusnak jelenése volt a lézerakupunktúrás kezelésén, utána pedig az Annagora viziparkba indultunk. Nagyon jól érezték magukat a lányok, alig akartak hazaindulni este. Remekül felszerelt gyerekmedencéjük van, mindenféle méretű csúszdával, kalózhajóval, finom langyos vízzel. Vettünk csúszdajegyet is és háromszor-háromszor lehoztam őket egy dupla gumiban az őrült folyón. Élvezték nagyon. A pancsolás után megnéztük a Tagore-sétányt, hattyút etettünk, lányok ugrálóváraztak, és étteremben vacsiztunk a sétányon.
Pénteken strandolás volt megint, este pedig Csopakra menntünk táncolni. Éppen Bokáék zenéltek, csajok nagyon jól érezték magukat. Először Panka állt ki ropni, aztán a nagyok is bemelegedtek. Kicsit később mi is beszálltunk a buliba, amit lehet, hogy nem kellett volna, mert Attila forgatott egy olyan figurát, amit hirtelen nem ismertem meg, elvesztettem az egyensúlyomat, kicsúszott a kezem az övéből. Ő meg utánamkapott, de már csak a hüvelykujjam tudta elkapni, annál fogva tartott meg és húzott vissza. Még befejeztük a számot, de iszonyúan fájt az ujjam és az egyik oldalra furán mozgott. Ekkor már fél tíz volt, a lányok fáradtak, Panka beájulva a hátamon a mei-tai-ban, így indultunk a szállásra. Éjjel nem sokat aludtam és reggelre csúnyán bedagadt a hüvelykujjam.
Kilencre be voltak jelentve a csajok lovagolni, így viszonylag korán keltünk és reggeliztünk. Dorka volt az első, ő hajlandó volt futószáron ügetni is ill. próbálkozni vele, Lili inkább csak sétált körbe-körbe. Panka meg alig várta, hogy sorra kerüljön, szinte felugrott a lóra. Őt csak vezetgették egy kicsit, elég murisan festett a hatalmas Csöpkén, ahogy büszkén körbevigyorogja a fejét. Innen a veszprémi kórházba mentünk, ahol hamar kiderült, hogy elszakadt a szalagom, így a nap további részét már gipszben abszolváltam. Ezért a fűzfői bobozást csak az apjukkal élvezhették a csajok, ezúttal Attila hozta le őket felváltva, háromszor egymás után. Közben megvettem a száguldás közben készült képeket, majd gyrost ebédeltünk a büfében. Visszamentünk a szállásra kicsit pihenni, mert este Attila volt kollegájához mentünk vacsira.

Sajnos hamar eljött az utolsó nap, reggeli és kipakolás után Tagore-sétányozni mentünk, mert a lányoknak nagyon bejött, úgy volt, hogy délután még fürdünk is egy utolsót, de végül elpilledtek és már nem volt hozzá kedvük, így hazafelé indultunk három körül.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Háromból három

kitűnő bizonyítvány. Kétségtelenül jó volt hallani, de nem ezért vagyok rájuk büszke, hanem a rengeteg befektetett munkáért. Ha ez négyesre lett volna elegendő, akkor is ugyanilyen boldog lennék.
Mert ezek a lányok heti öt edzés mellett nyújtották ezt a teljesítményt és ne hagyjuk ki a hangszeres és a szolfézs órákat sem, valamint a kóruspróbák is említésre méltók.
Megtanulták, hogy ha hazaérnek edzésről, akkor nem a játék az első, hanem bepótolni az elmaradt házi feladatot, megtanulni a leckét. Tették mindezt többnyire szó nélkül. Néha ugyan volt egy kis kiborulás, de ijesztő lenne, ha nem lett volna.
Felelősségteljesek, szorgalmasak, keményen dolgoznak.
Pankának egészen komoly céljai vannak negyedik után és tett is érte, hogy megvalósuljanak. Környezetből kétesre állt és teljesen magától jelentkezett javításra és készült fel az egész éves anyagból. A nagyok az emelt matekos felvételivel küzdöttek meg és hajtottak egész évben.

Tették mindezt úgy, hogy élvezték is az iskolába járást, …

Suli

Pankával volt egy nagyon kemény időszakunk, nem mentek neki a dolgok, fáradt volt, kedvetlen.
Sokat küzdünk továbbra is a helyesírással, egyszerűen nem érzi, nem hallja, ezért rengeteget kell gyakorolni, tanulni, hogy rögződjenek a szavak.
Mivel minden másból ügyes, borzasztóan zavarja, hogy ez nem úgy megy, ahogy ő szeretné. Aztán jött a környezet fekete pont, a rajz négyes és elkezdte mondogatni, hogy ő mindenből béna, elkezdett fájni a hasa, meg a feje. Próbáltam neki mondani, hogy kicsit engedjük el ezt az egészet, nagyon ügyes ő, csak kicsit elfáradt, de nem igazán tudtam kirángatni ebből az állapotból.
Aztán kiosztották a helyesírás dolgozatot, ami ÖTÖS lett, életében először, és ötöst kapott a szövegértésre, meg matekból is kettőt, felelt környezetből is, most szárnyal a cseppem.

Legutóbbi értékelések5 Magyar nyelv és irod
március 7.5 Magyar nyelv és irod
március 7.5 Matematika
március 6.5 Környezetismeret
március 2.5 Technika
március 2. Azért elég ijesztő, hogy…