2014. március 28., péntek

Hétköznapok

Kedden megint egyel többen értünk haza, mint ahány gyerkőcöt az oviból hazahoztam. KisKari csatlakozott hozzánk. Már hívtuk korábban is, de eddig nem mert eljönni egyedül, most a csajok rábeszélték. Jól elvoltak, játszottak szépen, abból volt egy kis probléma a végén, hogy keveset voltak az udvaron, Karola inkább ott játszott volna, a csajok meg mindenképpen szerették volna megmutatni a birodalmukat, így kicsit szomorúan ment el Kari, amikor jöttek érte. Bent gyurmáztak egy jót, miután mindent szétpakoltak megnéztek.




Szerdán okoskodóra mentünk, Panka is kikönyörögte, hogy bent maradhasson. Márti szerint ügyes volt, próbált neki adni külön játékot, de persze nem lehetett kizárni a nagyok "tanulásából", így részt vett mindenben és legközelebb is menni akar. Szóval jövő héttől három okoskodóm lesz. Este Anyu fektette le őket, mert mi mentünk a színházba. Nekem összességében tetszett a darab, bár voltak hiányosságai.
Csütörtökön Ildiékkel jöttünk haza és a csajok Lillát hozták magukkal, főzőcskéztek odafent, aranyosak voltak. Miután elment a csajokkal még nekiálltunk virágoskertet alkotni és kekszet sütni. Imádnak gyúrni, szaggatni. Dodóka eléggé elfáradt a végére és csúnyán összevesztünk a pakoláson. Állandó vitaforrás ez nálunk, többnyire ő az aki kihúzza magát a pakolás alól. Lili szívesen rakodik, sokszor magától is nekiáll, Panyó szívesen csapódik Lilihez ilyenkor, bár azért vele is kell veszekedni néha e miatt. Dorka az akinek ilyenkor sürgősen pisilni kell v. szomjas lesz és addig húzza, amíg a többiek készen nem lesznek. És persze ő az aki, nem is játszott vele, nem ő vette elő stb. Most nekem sem volt jó napom, elfáradtam estére és nem engedtem, ott állam felette és addig nem jöhetett le, amíg a neki kiszabott részt össze nem pakolta, ezen nagyon kiakad és a végén már minden baj volt, fürödni sem akart, nem akart utolsónak kiszállni (a többiek ekkora már rég a kádban voltak), a végére már én is utáltam magamat, amiért nem hagytam békén...
Persze ilyenkor jön a Lilitől tanult, akkor te engem már nem is szeretsz...
Valahogy mostanában egyébként nagyon nem találja a helyét, az oviban Borka igyekszik kiszorítani Lili mellől, mert Dorka nem hagyja magát úgy irányítani, ahogyan ő. Bár mostanában úgy veszem észre, hogy Lili is egyre inkább kiáll magáért, már nem is annyira nagy a barátság, éppen valamelyik nap mondta, hogy már nincsenek annyira jóban. Mindenesetre Dorka úgy érzi, hogy Lilinek kevésbé fontos ő és ez nagyon rosszul esik neki, de otthon pl. Dorka az aki sokszor kizárja magát a többiek játékából, mert mások az elképzelései és inkább nem áll be, ha nem úgy van, ahogy ő akarja. Nehéz ügy egyébként ez az ikresség, van közöttük egy különleges kötelék, amit hol az egyik hol a másik húzna szorosabbra, emiatt szinte állandó kötélhúzás van most közöttük. Nagyon érdekes egyébként, hogy reggelente már a helyi járaton együtt utazok egy sráccal, egészen Pestig és most egymás mellett ültünk és beszélgettünk, kiderült, hogy van egy egypetéjű ikertesója és egészen érdekes dolgokat mondott arról, hogy milyen belülről megélni az ikerséget. Azt hiszem lesznek még kérdéseim hozzá!
Amúgy meg teljesen beszippantott Stephen King Setét Toronyban alkotott világa, Attila letöltötte nekem e-book-ban és reggel és délután is bújom a buszon.
A nagyoknak Szív kincsesládája program van az oviban, a szívről tanulnak, a heti versük is orvosos.

Demény Ottó: Doktorbácsi

Kérek egy kanalat,
mondja szépen: ÁÁÁ,
a lázmérőt bedugjuk a hóna alá.
Maga kérem nagybeteg,
biztos megint beevett.
Öblögessen, borogasson,
bújjon a dunyhába,
ha reggelig nem köhög,
mehet óvodába.

A múlt hetit is bebifláztuk, Lilivel sokat gyakoroltuk a kádban.

BALATONPARTON

Balatonparton
a nádi világban
megbújtam egyszer,
s csodaszépet láttam:
bóbitás nádon
nádiveréb-fészket,
sásbokor alján
kis vizicsibéket.
Vadruca moccant,
topogott a vízre,
barna liléit
vízi útra vitte.
Senki se látta,
csak magam csodáltam,
ott a vízpartján
még sokáig álltam.
Játszott a nádas
széllel és derűvel,
s hazaindultam
nádihegedűvel.

Pankáék is tanulnak ezt-azt az oviban.

Ma a szív kincsesláda program keretében a Lepke csoportosok körülrajzoltak egy kisgyereket, mert be szerették volna rajzolni a szívet és az ereket, de mindenki túl nagy volt a csoportban, nem fértek rá a papírra. Így kölcsönkérték Pankát a Nyusziból és őt rajzolták körbe, aki ettől nagyon boldog volt :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése