2014. szeptember 4., csütörtök

Lassan beleszokunk az új rendbe

Tegnap már egészen flottul ment minden, délután átnéztük a könyveket, füzeteket. Napközis tanító néniktől megkérdeztem, hogy maradt-e házi feladat. Dorkának maradt egy kis színezés, Lilinek készen volt minden. Dodóval így megint küzdöttem egy sort, hogy elkészüljön a feladat, de végül csak összejött. (Alig várom már, amikor a nyáron olvasónaplót kell majd vele íratnom, finom lesz...)
Ahhoz képest, hogy Lilit féltettük jobban, szépen belesimult a helyére, ennyivel könnyebb dolga van egy alkalmazkodóbb gyereknek. Jól is érzi magát, Dórival elbandáznak, mennek reggel mosdóba, intézik a kis dolgaikat. Sokkal magabiztosabbnak látom, mint az oviban volt. A tűzvédelmi gyakorlat okozta sokk elmúlt, bár a macska azóta itthon marad reggelente,
Dorka valahogy nehezebben találja meg a helyét, őt kell többet babusgatni reggel az osztályban, ő az aki megkérdezi, hogy mikor jövök értük. Tegnap a napköziben Lilla három másik kisgyerekkel társasozott, Dorka meg kicsit elveszetten téblábolt az asztalok között. Ő az az inkább törik, mint hajlik típusú gyerek, nehezebben illeszkedik be, azért remélem nem lesz gond és ő is talál majd barátokat.
Este olvastunk az olvasókönyvből. Már tanulták az "a" és az "i" betűket és az ezekből álló sorokat olvasták az osztályban is. Dorka kapott is egy csillagot az üzenőfüzetben olvasásra.  Kicsit gyakoroltunk, aztán bepakoltam a táskákat holnapra. Dorkának sajnos mindent vinnie kell, mert még nem kaptunk órarendet, így nem tudom, hogy milyen óráik lesznek. Lilinek szerencsére már csak az aznapi könyveket kell pakolnom. Kifaragtam a ceruzákat is a tolltartókban.

Délután Dorka elment anyuékkal kézilabdameccsre, a többiekkel bicajozni mentünk a Bory szoborhoz. Este nem sokat kell altatni őket, nagyok kidőlnek már az éneklés alatt, bár Dodó szerintem már a mese végét sem hallotta.

Erika néni szerint Pannival minden rendben van az oviban, jókat eszik, nagyokat alszik, jókedvű. Panka is azt mondja, hogy jól érzi magát.
Tegnap délután együtt voltak a nyuszisokkal az udvaron, és éppen Edit néni ölében ült, mikor mentünk érte.

Éjszaka elkészítettem az ecsetmosó edényeket, konzervdobozból kérték, erre tettem dekortapaszt és lelakkoztam, hogy tartós legyen. Felcímkéztem kétszáz borítékot is a nevükkel (100-100) és elkezdtem kivagdosni a Meixner könyvet, hát lesz vele meló. Jövő hét végére kell elkészülni vele...
Még a cipősdobozt kell majd becsomagolnom, amibe a borítékok kerülnek és akkor jó szülőhöz méltón elvégeztem az iskolakezdési feladataimat :-)

Jövő hét kedden szülői, ez idő alatt lesz az első Kid Rock and Roll óra, amit a suli ének termében fognak tartani. Jó, mert az oviban is táncoltak, és nem kell őket máshová hurcolni, van kedvük menni, szóval kipróbáljuk.
Októbertől elkészül a Köfém uszoda is, akkor beindul a heti két úszás, addigra belerázódunk a suliba és meglátjuk, hogy bírják-e majd a heti kettőt, vagy visszaállunk egyre. Nem szeretném őket túlterhelni. Szombaton már indul a korcsolyaóra és vasárnap 11:30-kor lovi is lesz. Továbbra sem fogunk unatkozni, úgy hiszem.
Hétfőtől pedig nekem is munka, nem hiányzik az öt órai kelés.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése