2014. június 20., péntek

Szentjánosbogár rajzás

Csajok Anyuval voltak ma, Panka aludt délután, aminek nagyon örültem, mert estére programot szerveztem. Reggel a buszon mondta kedves útitársam, hogy tervben van náluk a szentjánosbogár rajzás megtekintése az Alcsúti Arborétumban. Gyorsan utánajártam és megkértem Attilát, hogy áldozza be értünk az esti meccset. Nem fűztem hozzá sok reményt, mert elég VB őrült most, de megtette :-). Szóltunk pár barátnak, ismerősnek is.
Mikor hazaértem játszottak a csajok, aztán kaptak vacsit és fél nyolc körül elindultunk Alcsútdobozra.


Nálunk a nyúl is Barbie-zik :-)











Katicabogár is volt


Lili megtalálta Borkát is

Jó sokan voltunk







Sötétedik

Vadászat :-)

Sajnos nem tudtam normális képet csinálni a szentjánosbogarakról, nem elég jó hozzá a gépem, meg én sem.
Egyetlen dolgot hagytam ki a számításból a program szervezésekor, hogy a gyerekeim félni fognak. Úgy gondoltam, hogy nem lesz semmi gond, hiszen imádnak kint maradni sötétedésig az udvaron, tüzet gyújtani, elemlámpával kincset keresni a sötétben. Azt nem kalkuláltam bele, hogy nem az udvaron leszünk, hanem egy sötét erdőben. Főleg Lili volt megijedve, mikor kezdett besötétedni, mondta, hogy most már menjünk haza. Kb. 10* megkérdezték, hogy biztos, hogy nincsenek-e itt farkasok. Lilit fel is kellett vennem kicsit, mert eltörött a mécses. Amikor igazán besötétedett és előjött a sok kis világító fénylény - Pilács, Gyogyó Rogyó, Foszforeszkó (még mindig Ruminit olvasunk) - akkor már jobb lett a helyzet, tetszett nekik nagyon a dolog. Dorka fogott is pár bogarat és élvezte, hogy világít a tenyerében.
A bogarak hol erősebben, hol gyengébben világítottak, néha teljesen elsötétültek. Panka: ANYA, NÉZD, KIKAPCSOLÓDOTT.
A túra elején, még világosban volt egy kb. negyven perces vezetett rész, amikor a túravezetőnk mesélt az arborétumról, na ez a rész a gyerekeket nem igazán érdekelte. Összesen kb. másfél órát sétáltunk, nagyon jól esett. A lányok hazafelé kidőltek a kocsiban.

Ajánlom, hogy aki teheti nézze meg a rajzást, mert tényleg különleges látvány.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése