2015. április 17., péntek

Délutánok a szabadban

Napfény, barátok, kötetlen játék, limonádé ... tiszta nyár

Bevallom napok óta vacsoráig kint tanyáznak/tanyázunk az udvaron. Nincs gyakorlás, még olvasás is csak nagyon ritkán. Fáradtak, arra vágynak, hogy szívhassák magukba a napfényt, hogy szabadon lehessenek és én tökéletesen megértem ezt.
Néha azért van bennem egy kis félelem, pl. amikor Lili megemlíti vacsoránál, hogy dolgozatot írtak matekból, de aztán eszembe idézem Vekerdy-t és megnyugszom kissé, mert kit érdekel, ha nem lesz 100% a matek, amíg a gyerek boldogan és nyakig koszosan jön be este - hosszas könyörgés után - vacsorázni.
"
Az én ideális iskolámban persze nincs is lecke. Minek? Gyakorolni az iskolában kell. Viszont nem kellene sietni. Az elsősöknek maximum 3-4 órát kellene tanulással tölteniük. 

„Anyuka! Ferikével még gyakorolni kell otthon az „m” betűt!” Én, az anya, ez esetben hazavonszolom Ferikémet egy-két TESCO-n, Auchanon keresztül, leültetem, és míg egyik kezemmel a vacsorát kavargatom, másikkal a szennyest szórom a mosógépbe, és harmadik fejemmel visszafordulok és kissé már spannolt állapotban így szólok: „Ferike! Még egy ilyen »m« betű és az egész oldalt ki fogom tépni!” És kissé utálom Ferikét. Ferike is kicsit utál engem és nagyon utálja az írást és az „m” betűt. 

Vigyázat! Tudnunk kell, hogy minden szülő a saját gyerekének a legrosszabb korrepetitora!

Az első három perc: "úristen, ez a gyerek tényleg butább, mint gondoltam!" A második három perc: "a gyerekem nemcsak buta, jellemtelen is!" „– Zsófikám! Mit csinálsz, mialatt én a matematikáddal a lelkemet teszem ki? – Semmit apa, figyelek! – Figyelsz? Még hazudsz is? Hát nem a kenyérgalacsint gyurbikálod az asztal alatt, hogy majd megveszek belé?” – stb. A harmadik három perc: "ez a gyerek engem nem szeret! Ezt eddig nem vettem észre…" A tizedik percben üvöltök, a gyerek sír. Ez a normális szülői korrepetálás lefutási görbéje jó gyerek, jó szülő és jó kapcsolat esetén."

Forrás

Ma reggel olvastam még ezt a cikket is, szóval ma is az udvaron találjátok a gyerekeket :-)

Lilla

Lilus

Dorka és Panka

Ildi, Lilla, Lili és Bogyesz

Jó dolga van a nyúlnak :-)







megnyílt a homokozó is

vacsi után házi keksz


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése