2013. december 9., hétfő

Második adventi hétvége

Szombaton sajnos dolgoztam, de nagyon rendes volt a vezetőség, délben elengedtek mindenkit, így viszonylag időben hazaértem. Csajok Attilánál voltak, Másikmamánál ebédeltek, oda is megérkezett a mikulás. Heveny csokoládémérgezéstől kellene őket féltenem, ha az apjuk nem lenne sokkal gyorsabb náluk. Itthon gyorsan átöltöztettem az aprónépet és indultunk Andris névnapi bulijába. Én voltam az egyetlen anyuka, aki ott maradt, ugyanis Panni magára is érvényesnek érezte a lányok meghívását és semmi pénzért nem maradt volna otthon. A gyerekek két csoportra oszlottak, volt fiú szakasz és lány szakasz, a fiúk az ajándék tankokat, legókat szerelték össze. A lányok miután kipróbálták az összes érdekesebbnek tűnő fiús játékot, Hamupipőkét néztek. Úgy másfél óra után közös játék kezdődött, szobros tánc. Húsz perc után Lili egy jól sikerült pörgés után lefejelte Dorkát, aki valami guggolós figurából állt fel éppen. Dodó szája vérben úszott és mindjárt a tenyerébe köpte az egyik felső fogát. Tejfog és már mozgott egy ideje. Aztán a hideg vizes lemosás után enyhe szívrohamot kaptam, mert a másik középső is erősen ferdén áll és én úgy gondoltam, hogy az már maradandó fog. Lányok váltig állították, hogy az is tejfog. Dorka közben folyamatosan sírt, mert nagyon fájt neki, Lili meg teljesen kiakadt, és egyfolytában azt hajtogatta, hogy véletlen volt. Iszonyú lelkiismeret furdalása volt, még sírt is, pedig sem Dorka sem én nem hibáztattuk. Később Dorka sírva kérte, hogy azonnal menjünk haza, így felhívtam Attilát, aki hamarosan megérkezett és vert seregként távoztunk a színről.
Itthon aztán tanakodtunk egy sort, hogy menjünk-e a fogászati ügyeletre, de végül megegyeztünk, hogy mivel tejfog, adunk neki még egy napot. Dorka nem evett semmit és álomba sírta magát az ölemben.
Szegénykém a reggeli kakaót sem itta meg és egyfolytában piszkálta a fogacskát. Úgy nézett ki, mint egy kis boszi, mert már félig kilógott a szájából. Ildiékkel elmentünk a Hetedhét Játékmúzeumba tízre az adventi foglalkozásra, nagyon helyes kis adventi meseházikókat készítettünk az ablakba. Az ikrek gyönyörűen és szinte végig önállóan dolgoztak, alig kellett nekik segítség. Panka is szinte egyedül festette zöldre a házikóját, az apróbb részeknél segítettem neki kicsit. Nagyon lelkesen dolgoztak mindannyian. Panka azért a végére elfáradt és elment játszani.








Anyuéknál ebédeltünk, utána Pannit letettem aludni, mert délután négyre menni kellett a VOK-ba, a Vidis karácsonyra, ahová Ildiék hívtak el minket. Minden évben az Eötvös cirkusz jön el, idén is nagyon jó volt  a műsor. A gyerekek élvezték, főleg Lili és Panka, akiknek könnyebb egy helyben ülni, mint Dorkának. Az ikrek tevegeltek, Panka pónin lovagolt az előadás előtt.






Miután vége lett, még bementünk a városba kürtős kalácsot enni és sétálni kicsit, találkoztunk Brigiékkel, így a csajok rohangáltak egy jót Lackóval a friss levegőn. Dorkát az első harapás kalács megszabadította a fogától, így végre tudott egy jóízűt vacsorázni otthon.


3 megjegyzés:

  1. Szegény Dorka, egy nap alatt két fogtól is megszabadult...:)
    Szerencse, hogy nem maradandó fog volt, ami kitört, bár az inkább törik, mint hogy keresztbe álljon. Hajrá maradandó fogacskák! :) Rékának egy jött ki félig, de meglepően széles, naaaaagy....no majd hozzánő. :)

    VálaszTörlés
  2. Ja, végül is két nap alatt....:)

    VálaszTörlés
  3. Hát nem volt túl jó hétvégéje szegénynek, ráadásul a nagy szerelem buliján történt :-(

    VálaszTörlés