2023. szeptember 23., szombat

Kemény

 az élet a középiskolásoknak, minden tanár beindult, írnak/felelnek, rengeteget kell tanulni. Hét közben ha nincs edzés/ének akkor a könyvek felett ülnek. Ráadásul a tavalyi csoportbontások megszűntek Pankáéknál több tárgyból, nem tudom, hogy tanár nincs, vagy hely az új épületbe költözés miatt. Mindenesetre úgy tűnik, hogy a másik csoport jóval előrébb jár nyelvtanból, mint Pankáék, így kedden este fél tízig a képző/jel/rag rejtelmeit kutattuk. Lilivel biológia és történelem dolgozatra készültem, ő szereti átbeszélni, jobban rögzül neki. Ezekben a tárgyakban szívesen segítek, magyarból/töriből jó vagyok, az emelt biosz mondjuk már tartogat kihívásokat, mi fele ennyit nem tanultunk anno biológiából. Dorkával angol fogalmazást írtunk és a szenvedő szerkezetet próbáltam megértetni vele. Mivel humán beállítottságú vagyok, ezekkel a tárgyakkal nincs is gond, viszon sürgősen keresnünk kell egy matek/fizika szakos tanárt, mert ott már elvesztem. 


Panka mondjuk most éppen érti a halmazelméletet, felelt is ötösre a héten elméletből és feladat megoldásból. (hogy utáltam én ezt régen, a táblánál az egész osztály előtt feladatot megoldani). A végére Lili is egészen jól átlátta a függvényeket, ott még várjuk a dolgozat eredményét. Dorkáék viszont a kiválasztási és sorbarendezési problémákat veszik és hát a matematikai logikai mindkettőnkből hiányzik, szóval a házik felét a netről oldjuk meg és úgy sem mindig értem, ami nagyon gáz és hát jövő héten írnak belőle...

A fizikától meg már a saját középiskolás koromban is kirázott a hideg, a lányok sincsenek vele másképp, alig várják, hogy év végén leadhassák.

Azt hiszem az előrehozott érettségi tárgya egyiknek sem a fizika lesz.

Marad a földrajz, illetve mondtam nekik, hogy gondolkozzanak a tesin esetleg, mert ha felmerül az edzői, vagy bármilyen sporttal kapcsolatos szak továbbtanulásnál, akkor jól fog jönni.


3 megjegyzés:

  1. Előrehozott érettségirol nalunk még szo se volt, én is nagyon várom, hogy leadja, ami nem kell, a fizika Rekának is a legbátrabb van a szeretem listan....

    VálaszTörlés
  2. Tópartiban nagyon nyomják őket arra felé. Szerintem már kilencedikben is azt hallgatták és Dorkának idén fakultációt kell választani év végén, ahhoz meg tudni kellene, hogy miből szeretne érettségizni a kötelezekön kívül.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az érettségi szó máris sokszor elhangzik, az biztos. Valamikor tavasszal, nem is teljesen év végén el kell dönteni minden tantárgyról, hogy emelt szinten folytatja vagy középszinten.

      Törlés