2014. augusztus 7., csütörtök

Olvasósarok

Nemrég fejeztük be a Rumini sorozat negyedik darabját. Most várjuk, hogy vége legyen a könyvtár nyári szünetének és becserélhessük a következőre.
Egy Libri könyvesboltos nézelődés után választotta Panka Fésüs Éva mesegyűjteményét, ezt olvastuk mostanában. Nagy szakértelemmel válogat egyébként, letelepszik a gyerekrészleg előtt felállított kisasztalhoz a kisszékre és egyenként veszi le a polcról a neki tetsző könyveket. Belelapoz, némelyikből mesél kicsit magának, de a végére csak egy maradhat. Nagyon  jó érzéssel nyúlt bele Panka a választékba, mert imádják a csajok és én is szeretem felolvasni. Kedvenceik a királylányos mesék és a Pöttömke történetek. Nem tudom, hányszor olvastuk már le pl. a Toppantó királykisasszonyt, ami három lány mellett, mindig aktuális :-)
Ha nem mese, akkor vers. Tamkó Sirató Károly kötetek. Kedvenc a kis hottentotta. Bartos Erika is szóba jöhet még, bár egyre ritkábban mesékkel, most verset olvasunk tőle. Tudom, hogy divat Bartos Erikát nem szeretni, de a lányoknak tetszik, tehát olvassuk. Ennyi.
Tegnap megvettem a legújabb Jill Tomlinson könyvet is. Este el is olvastuk az első két fejezetet. A másodikban kiderül, hogy Pongó mamája babát vár, vagyis újabb kis gorilla érkezik hamarosan a családba. Lilinek jár az agya, majd villanyoltás után kiböki. SZERINTEM MOST KISLÁNY FOG SZÜLETNI, ÉS Ő LESZ MAJD A PONGÓ FELESÉGE. Miután közöltem vele, hogy testvérek között nem divat a házasság mostanában, kiderült, hogy Dorka úgy gondolja, hogy én és Attila is testvérek vagyunk :-)
Alig várom már, hogy olyan könyvet válogathassak nekik, amit saját maguk olvashatnak majd el, nagyon remélem, hogy olvasó gyerekek lesznek, bár az esti felolvasás sokáig megmarad még, mert emlékszem gyerekkoromból, hogy már rég olvastam (sokszor éjfélig a takaró alatt), de még mindig nagyon szerettem, ha Anyu este "mesélt".
Kép forrása

Közben én is végeztem a Setét toronnyal. Igazi Kinges vége lett.
Névnapomra kértem egy könyvet, amire már régóta kíváncsi voltam. Számítottam rá, hogy szörnyű lesz, de arra nem, hogy néhány helyen gyomorgörccsel és levegővételt elfelejtve fogom olvasni. Két nap alatt olvastam el, annyira egyszuszra, amennyire három gyerek mellett lehet, de még mindig dolgozik bennem.
Szintén hamar "felfaltam" az anyutól kölcsönkapott Álom doktort, ami a Ragyogás folytatása és legalább olyan jó. Szerettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése