2014. július 19., szombat

Ez (is) Lili

Egyre szebben nő a haja, lassan az utolsó kopasz foltok is apró szőke szöszökkel töltődnek ki. Majdnem a babakori szőke most a színe. A legmakacsabb a tarkójánál lévő folt, de arra meg már szépen ránőtt a fejtetőről a haj. Ezzel egyenes arányban nő az önbizalma, egyre mosolygósabb. Jól áll neki a rövid haj, nagyon szép az arca.
Ma harmadszor volt Hellánál kezelésen, már egyedül ment fel vele. Bár a cégnél kb. a harmadik ember után besokallt és bújt a hátam mögé. Köszönés nuku. Ettől megyek a falnak, hogy még mindig nem köszönnek maguktól. Azt olvastam, hogy 6-8 éves korig normális, és hogy nem szabad rájuk szólni mindig, hogy köszönni!, de most már kezd nagyon bosszantani, mert szerintem elég nagyok hozzá és tőlem is  látják, tehát a minta is megvan. Lilinél még rá lehet fogni a félénkségre, de a többiek?!?! Nálatok hogyan működik?

Hazafelé nem volt hajlandó leülni a buszon, mert csak egy-egy hely volt és ő nem ül idegen mellé, akkor sem, ha mellette állok. Végül az ölemben ült a negyven fokban és megivott hazáig három deci hideg kecsketejet.

Mikor leszállunk a helyi járatról, mindig versenyt fut a busszal az első kereszteződésig. Most is így volt, közben engem megszólított egy idős férfi. (milyen meleg van stb.) Lili visszajön és teljes döbbenettel az arcán kérdezi: ANYA, TE HOZZÁ MERTÉL SZÓLNI EGY IDEGENHEZ?!?!?

Könyvet "olvas", képen egy sas száll fel. A MADÁR INDUL SASOLNI. Furán nézhettem rá, mert hozzátette: MEGY VADÁSZNI ÉS NÉZI, HOGY HOL AZ ELESÉG.

4 megjegyzés:

  1. Szia! Nálunk sem megy a köszönés. Ha Kinga egyedül lenne, lehet, hogy ő köszönne, de mivel Dóra nem köszön, így ő sem hajlandó. Nálunk Dóra a félénk annyira, hogy a havonta látott nagyszülőknél is kell 10-15 perc, mire feloldódik.
    Az apjukat ugyan erősen bosszantja, hogy sem könyörgés, sem fenyegetés hatására nem hajlandóak köszönni, de én egyelőre nem zavartatom magam miatta. Ha esetleg olyan helyen járunk, ahol meg kell mutatni, hogy jólneveltek vagyunk, akkor rájuk szólok, hogy köszönjenek, de nem különösebben erőltetem. :) Nálunk mondjuk rá lehet fogni, hogy viszonylag ritkán találkoznak idegennel. Én valahogy úgy vagyok vele, hogy gyakorlat teszi a mestert, majd ha magabiztosabbak lesznek idegen felnőttek közelében, akkor nem lesz probléma a köszönés sem (remélem :) ).

    VálaszTörlés
  2. Egyáltalán nem köszön? Szerintem ezen ne bosszankodj, a félénkebb gyerekek ilyenek, majd belejön ebbe is idővel.
    Réka köszön, de ő sem 100%-ban mindig. Olykor elmondtam neki otthon, négyszemközt, hogy mi a helyzet a köszönéssel, ha pl. ismerőssel találkoztunk és meg sem mukkant....de az igazat megvallva ma már nem nagyon figyelem, hogy mindig köszön e. Többnyire igen, ha para van, akkor biztosan nem. Pl. idegen orvosnál első alkalommal, stb.

    Zalánról nem is írok, mert naná, hogy nem köszön, sőt, nem is beszél idegennel. Az igaz, hogy az ismerősöket kedvesen köszönti, pl. szomszéd néni. :)

    Örülök a hajacskának!!!! :)

    VálaszTörlés
  3. Regina, reméljük majd alakul a dolog.

    Erika, pénteken pl. még az első három embernek, suttogva, aztán már csak bújik mögém.

    VálaszTörlés
  4. Ja, hát akkor köszön ő!:-)

    VálaszTörlés