2015. június 24., szerda

Mit mutat a bizonyítvány?

Sok cikk jelent meg az elmúlt időszakban itt-ott a bizonyítványokkal kapcsolatban.

https://vasledi.wordpress.com/2015/06/23/jegyek/
http://www.csupaszivmagazin.hu/csak-a-kituno-bizonyitvanyra-buszke-a-szulo/
http://felelosszulokiskolaja.hu/index.php/2014/01/29/mit-is-bizonyit-a-bizonyitvany/

Vannak vélemények és ellenvélemények. Tanulságos végigolvasni.

Azt hiszem az igazság valahol félúton van. Van két elsős lányom, két tiszta jeles bizonyítvánnyal. Az egyikük imád szerepelni, alig várja, hogy elmondhassa, megmutathassa, elintézhesse. Viszont baromi nehéz neki betartani a szabályokat, úgymint kivárni míg felszólítják, hogy mondhassa/mutathassa vagy végigülni/figyelni a negyvenöt perces órát. A másiknak gondot jelent megszólalni mások előtt és elmondani azt, amit egyébként nagyon jól tud, viszont nagyon jól (túl jól) alkalmazkodik, könnyen koncentrál, nem kalandozik el a figyelme. Az egyik szuper matekból, nagyon gyorsan vág az esze, remek logikai képessége van, a másik csodás képzelőerővel rendelkezik, szépen rajzol, kreatív.
A legfontosabb szerintem, hogy ismerjük a gyerekeink képességeit, erősségeit, gyengeségeit. Biztosítsunk neki lehetőséget arra, hogy megtalálják azt amiben jók, amiben örömüket lelik, sikerélményeik lesznek általa. Karoljuk fel azoknál a dolgoknál, ahol gyengébben teljesít, álljunk mellette, ha segítségre van szüksége, de ne gyakoroljunk rá állandó nyomást emiatt. Szeressük nagyon, akárhányas is van a bizonyítványban! Dicsérjük sokat és a teljesítményét mindig önmagához képest mérjük.

Úgy gondolom, hogy lehet az oktatási rendszert szidni, de sok értelme nincs, csak magunkat hergeljük fel és a gyereknek akkor is ebben a helyzetben kell teljesítenie, megtalálnia a helyét.

Nekünk nagy szerencsénk van a tanítóinkkal, mert elfogadják a gyerekeinket olyannak, amilyenek, és ezen adottságok mentén egyengetik az útjukat.

Én is posztoltam a kitűnő bizonyítványt, mert a gyerekek büszkék voltak rá, én pedig rájuk. De nem feltétlenül az ötösök miatt. Hanem azért, mert nem vesztették el a lelkesedésüket, akkor sem, ha valami nehezen ment. Mert érdeklődőek, kíváncsiak tudtak maradni, szeretnek tanulni. Egy év alatt megtanultak írni és olvasni, ami hatalmas dolog szerintem. Az, hogy ezt az iskola most kitűnő bizonyítvánnyal értékelte, csak egy dolog.


2 megjegyzés:

  1. Én is láttam sok kitűnő bizonyítványt a facebook-on a napokban, ahogy tavaly is vagy azelőtt. Nincs ezzel semmi gond. Úgy sem lesz kitűnő a most kitűnő elsősök jelentős része néhány év múlva. Másrészt öröm az, ha egy gyerkőc jól vitte az akadályokat az első évben. A legelsőben. A cikkek viszont nem tetszettek, amiket ezzel kapcsolatban olvastam vagy átfutottam. Irigykedni más gyerekére a bizonyítvány miatt vagy szidni az oktatási rendszert, netán telenyomni káromkodással a cikket nem nagy művészet....(Nem tudom, a fentieket olvastam e vagy másokat.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az első cikk írójának stílusától engem kiráz a hideg.
      Pontosan egyetértek veled.
      Egyszerűen helyén kell kezelni a dolgot, ez elsős kitűnő messze nem vetíti előre a Nobel-díjat fizikából :-)

      Törlés