2022. október 22., szombat

63 nap

 van karácsonyig. 

Gondoltam szólok. Engem személy szerint sokkolt. Jó, hetek óta látni a mikulásokat, szaloncukrokat, szóval valahogy úgy vagyok vele, mint az Oszkár c. filmben: Persze, hogy tudtam, csak nem sejtettem! Idén nálunk nem tudom, hogyan lesz karácsony, jelenleg a munkahelyen kb. éjjel-nappal ott kellene lennem, és ez év végig nem nagyon látszik változni egyelőre, szóval igyekeztem a karácsonyt és az ezzel kapcsolatos teendőket az agyam egyik hátsó zugába száműzni.

 Van elég tennivaló a jelenben is :-)

Tanulni, tanulni, tanulni! (hogy másik klasszikussal éljek :-) )

Keményen dolgoznak a csajok, főleg Dorka. Panni is ügyeskedik, de neki ehhez jóval kevesebb befektetett energiára van szüksége. Kicsit lusta a lelkem. Lili meg most nagyon, de majd alakul. 

Tegnap arra értem haza ötkor, hogy a háromból két gyerek alszik. Panka mondta, hogy ő háromkor felment kicsit pihenni. Ehhez képest hatkor jött le, szóval fáradtak nagyon.

Dorka a héten nagyon szépen teljesített, hozott német ötöst, angolból kettőt is. Németből neki bejön a szóbeli felelés, nem a barátja a német helyesírás. Hiába tud minden szót, mondatot, legutóbb is hármasig vonagatta neki a pontokat a helyesírás miatt a tanárnő. Még, jó, hogy lehet szóban javítani.

Ötös lett a nyelvtan dolgozata is, amely az alábbi módon néz ki. Rajta van az ötös és jobb sarkában egy kisatírozott kis négyzet. Gondoltam is, mikor átküldte, hogy csillagosnak indult. Igazam is volt, némileg felháborodottan mesélte délután, hogy mondta neki a tanár úr, hogy az övé lett a legjobb és először úgy gondolta, hogy hibátlan, rákerült a csillag. Aztán mikor másodszor átnézte, talált egy kis hibát és lehúzta. Mondtam, Dorkának, hogy teljesen mindegy, mert a naplóba úgyis csak az ötös kerül. Mondjuk ugyanezen megfontolásból rajta hagyhatta volna a tanár úr is...

Panka földrajz versenyre megy. Nem tudja hová, mikor és milyen témakörben. Úgy történt kérem, hogy hiába mondom nekik, hogy itt már minden napra kell készülni, folyamatosan kell tanulni, ezt még nem minden gyermekem tette magáévá. Bejött a földrajz tanár és iratott egy bejelentés nélküli röpdolgozatot. Majd amikor beszedte, közölte, hogy lesz egy verseny, három fős csapatokkal és aki jelentkezik rá, annak nem írja be az esetlegesen rosszul sikerült dolgozat eredményét. Rafinált nagyon, így kell diákot toborozni az iskolán kívüli tevékenységre. Ha megkérdezte volna, hogy ki akar menni, talán lett volna egy-két kóbor jelentkező, így meg egyből összejött egy fél osztálynyi gyerek :-)

Amúgy meg ilyeneket csinál a gyermek a heti 10 óra korcsolya edzés és a 6 óra ének mellett, szóval nem lehet rá haragudni. 

Biosz tz
Voltunk szerdán egy borzalmasan szenvedős Vidi meccsen. Annyira rosszul járszottunk, hogy nézni is fájt. A gyerek azért jól érezték magukat és két sálat is zsákmányolt a csapat, egyet Anna és Panninak is elkapott egyet Attila.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése