2019. július 30., kedd

Nyaralós

Pénteken összeszedtük Pankát, kimostam a tábori motyóját, meg a cipőjét, mert szanaszét ázott benne, aztán összepakoltam a bőröndöket.
Nyolc körüli indulást terveztünk, lett belőle fél tíz, mire összeszedtük magunkat.
Zágrábig egészen jó ütemben haladtunk, onnan Puláig viszont lépésben. Kezdtem aggódni, hogy nem érünk oda hétig, amíg át lehet venni a kulcsot. Végül megindult a sor és hatra befutottunk a szállásra.
Szép tágas volt, lányoknak nagyon tetszett és a második ház volt a parttól, tehát a tenger is valóban közel volt. Egy gyors kipakolás után természetesen meg is kellett közelről vizsgálni.

Lilusnak saját szoba jutott
 Panka elfoglalta az emeletet
Vasárnap reggel palacsintát sütöttem, mert a vasárnap nálunk a szent palacsinta nap :-)
Dorka elkísért bennünket bevásárolni - a gyerekeink közül ő bírja egyedül ezt a programot - hazafelé felfedeztünk egy homokos strandot, rögtön Zaboricra beérve.
A déli órákban megnéztük Sibeniket és megígértük a csajoknak, hogy háromkor már a strandon lehetnek.
Megvásároltuk a képeslapokat és a szokásos hűtőmágnest.

Macskamánia - mindenhol megtalálják :-)

Addig strandoltak míg éhen nem akartak halni, akkor hazamentünk és megfőztem a gyors vacsit, hogy utána még fel tudjuk fedezni Zaboricot. Jó nagyot sétáltunk, trambulinoztak is egyet, este nem kellett senkit ringatni.

Hétfőn délelőtt a ház melletti öböl másik oldalán lévő strandot néztük meg, mert nálunk lent elég sok volt a beton és az nem annyira jött be. Itt jó mély és nagyon tiszta volt a víz, lányok rengeteget búvárkodtak. Sok csigát, rákot, kagylót hoztak fel, de vissza is dobták, miután megvizsgáltuk. Dorka egy rákot szeretett volna nagyon elhozni, de megbeszéltük, hogy itthon csak elpusztulna.

Ebéd után Trogirba mentünk, fürdőcuccal felszerelkezve, mert városnézés után Primostenes strandolást terveztünk.

Na mi volt az első, amit találtak a városban?
 Cica
 Kicsit beborult, pár csepp eső is esett

Igazi városnézős idő volt

Postát is találtunk, útnak indították az előző nap megírt képeslapokat

Fagyit is kaptak, itt már kicsit elegük volt a sétából, mentek volna a vízbe
 Imádom ezeket a szűk utcákat

Újabb cica :-)

A csajok nagy örömére végre elindultunk a strandra, addigra a nap is kisütött
 Az én kedvenc strandom mindenképpen ez lett, a csodás óváros alatt, nagyon szép. Hatalmas hullámok voltak, nagy sikítozás ment :-)

Miután kiázott az aprónép, sétáltunk egyet és kerestünk egy éttermet, mert mindenki éhes volt már
A bosnyák menekültek emlékére - de Panka szerint olyan mint József és Mária

Kedden a Krka Nemzeti Park volt a program, így utólag talán ezt kihagyhattuk volna. Bár csodálatos, a tömeg miatt szinte élvezhetetlen.
Rengeteg idő elmegy a jegyért és hajóért való sorban állásra és bent lépni nem lehet a tömegtől. Itt mondta Ati, hogy jövőre lakatlan szigetet bérel :-). Mivel Lili is nehezen bírja a zsúfoltságot, ez a nap azért nem sikerült tökéletesre.

Azt hiszem az arca mindent elmond :-)

Visszaérkezés után búvárkodtak egy nagyot a kedvenc öblünkben és helyreállt a világ rendje

Esti altató

Szerdai napunkat a sibeniki aquaparkban töltöttük, bár erős túlzás szerintem így nevezni, mert elég kicsike, de a lányok azért jól érezték magukat. Nagyon hiányoltunk egy rendes medencét, mert a csúszdás résznél kemény 30 cm a vízmélység és a sodró folyosó is 90 cm csak.

Hazafelé átsétáltunk a sibeniki erődhöz, nem nagy távolság, de nagyon szép a tenger fölött kanyargó fa "ösvény".
Sajnos bemenni nem lehet, felújításra vár, a faláig lehet csak elsétálni.

Csütörtökön reggel csak a kis betonosunkra mentünk le, délutánra pedig a homokos strand volt betervezve, mert ott volt gumi ugráló-mászó vár, amit már hét elején megígértünk nekik.

Ez a nap csak strandolással telt.
Reggel kitaláltuk, hogy pénteken menjünk el hajózni, így küldtem egy üzenetet a Fensthermnél Bálintné Szomszéd Katalinnak, akik hirdettek hajós kirándulást a Kornati Nemzeti Parkba. Nem nagyon bíztam benne, hogy így utolsó pillanatban lesz még esélyünk másnapi hajókázásra, de szinte rögtön jött is a válasz és hely is volt még. Nagyon kedvesek voltak, az apartmannál letehettük a kocsit és kivittek minket a kikötőbe, hogy ne kelljen ott parkolásért fizetni és nap végén el is jöttek értünk. Hálás köszönet a kedvességért!

Pénteken így korán kellett kelteni az aprónépet, mert a hajó kilenckor indult és még el kellett jutnunk Vodice-ba a szervezőinkhez.

Ebédet a hajón kaptunk, nagyon finom grill hús és hal volt, gyerekek is nagyon jól ettek. A szigetek csodálatosak, a víz valami hihetetlenül kék és még egy halvány ígéretet is kaptunk, hogy hazafelé esetleg láthatunk delfineket is. Ez végül nem jött össze, de csodás napunk volt így is. Pankát mindkét irányban elringatta a hajó és nagyon jókat aludt a sós tengeri levegőn.

A névnapos

Lili fotó

Ezüst tó

a horvát Bagaméri :-)

Hazafelé többen elfáradtak

Szombaton még felkerestük a primosteni strandot kijelentkezés után, hogy ott búcsúzzunk el a tengertől és a nyaralástól

A határon már ilyen idő volt és a vihar hazáig kísért minket.