2018. augusztus 4., szombat

Nyaralás 2.0

Az idei nyaralást nem előzte meg hosszas tervezgetés, mert amikor kiderült, hogy biztosan lesz leállás a cégnél, akkor pikk-pakk kellett dönteni és mivel főszezonról van szó, szinte minden foglalt volt már.
Nem akartunk nagyon messze menni, öt órát utaztunk "csak". Csodálatos helyet sikerült kiválasztanunk, egyik oldalon a Velebit hegység, a másik oldalon a tenger. Cesarica Karlobag része, tulajdonképpen egy üdülőfalu, csak apartmanok vannak, így elég csendes. Strandból is csak szabadstrand van, egyik a kikötőben, mi ide csak lesétáltunk, a másik egy szikláktól övezett csendes öbölben, mindkettő pár perc sétára a lakhelyünktől.
A Vila Susanjról csak jókat tudok mondani, szinte új, tiszta. Szállásadónk és a házinéni is nagyon kedves. Ajándék behűtött ital várt bennünket megérkezéskor, elmesélték, hogy mit merre találunk és egész héten békén hagytak bennünket :-)
A víz kristálytiszta és kicsit hűvös volt, viszont remekül kihasználták a lányok a békatalpat és a szemüveget, gazdag élővilága volt a partszakasznak és nagyon bátor halakkal találkoztunk, 10-15 cm közelségből csodálhattuk őket.
A legtöbbet a Karlobag melletti strandot használtuk, ide ugyan kicsit autózni kellett, de nagyon szép volt, szintén ingyenesen használható, de volt zuhany, mosdó és büfé is. Itt volt az ugrószikla is, kb. három méter magasról ugráltak a lányok. Volt egy kb. 10-12 méteres is, ott is akadtak elvetemültek, akik néha ugrottak, ide mi nem merészkedtünk fel.
Elég jó egyensúlyt teremtettünk a lazulós-tengerpartozós és a kirándulós napok között; amit nagyon sajnálok, hogy a Velebitben túrázni nem maradt időnk, pedig klassz lehet, vissza kell majd térni tavasszal v. ősszel pár napra, amikor nem akkora kihívás a csajokat elrángatni a partról.

Mindenhol azt olvasni, hogy szombaton aztán el ne induljunk, mert órákat kell araszolni. Tíz körül rajtoltunk itthonról és egy kb. fél órás dugó volt az első fizető kapunál az autópályán, de különben teljesen simán haladtunk és a tervezett időben értünk oda.

A GPS azt jelezte, hogy 20 km múlva elérjük a célunkat, de mi még mindig hegyek és fenyveserdők között haladtunk, olyan településeken, amik inkább alpesi falvakra hajaztak. Aztán egy komoly szerpentines szakasz után megpillantottuk végre a tengert. Csajok boldogok voltak.

Alig tudtunk becuccolni, már rángattak le bennünket a partra.

Elég hideg volt a víz első este, Dorka nagyon fázott, aztán hét közben hozzászokott.
Este beugrottunk megnézni Karlobagot.

Első teljes napunkon a fürdőzésé volt a főszerep. Mit is mondhatnék, csodálatos környezet, kristálytiszta víz - igaz Ati szerint a hőmérséklete is egy hegyi pataké - 36 fok árnyékban :-)

A Pag szigeti kirándulást hétköznapra időzítettük, hátha akkor nem lesznek annyian :-) Szerintetek? Elég naivak voltunk :-)
Hosszan álltunk sorban a komphoz, árnyék 0, és az első kompról úgy maradtunk le, hogy az előttünk lévő még pont felfért...csajok nem örültek :-)
Viszont így közelről láttuk a komp elindulását és megérkezését, csajok ellenőrizték a kikötő vízminőségét.

Maga az út kb. 10 perc, pont elég körbenézni és már meg is érkeztünk a szigetre, aminek ez a része elég kopár, kövekkel körbekerített legelők és kb. ennyi.

Novalján strandoltunk amíg bírtuk a meleget. Itt már igazi beach hangulat van, egész nap szól a zene, nagy étel és italválaszték, lehetőség van mindenféle vízi jármű bérlésére, vízi játékokra, lányoknak a banánra esett a választásuk. Végigvisították az egészet :-)

Kedden ismét a karlobagi strandot céloztuk meg, itt jött képbe a sziklaugrás és találkoztak a lányok egy magyar kislánnyal, akivel egész délután jól eljátszottak, sajnos nekik az utolsó napjuk volt már, este hazaindultak.
Megy a kivink fürdeni :-)

Eszter és a csajok

Szerdán ismét kirándulós napot tartottunk, Zadarba autóztunk és a hídon át mentünk át Pag szigetre.
Zadarban egy kis városnéző sétát tettünk és utána körbehajóztuk a tengeren is.

Délután egy kis plovjanai strandon strandoltunk, itt találkoztunk először hullámokkal, játszottak a csajok vízi játszóparkban. Elég vicces volt, mert megkérdezte az eladó csaj, hogy kell-e rájuk mentőmellény és mondtam, hogy jól úsznak. Húsz perc elteltével olyan hullámzás kezdődött, hogy én is alig tudtam haladni benne és a hátralévő negyven percem azzal telt, hogy idegesen úsztam fel-alá és lestem a csajokat, hogy nem pottyannak-e a vízbe.

Este Pag várost néztük meg, itt vacsoráztunk és a 11 órás kompot értük el hazafelé.

Csütörtökön strandoltunk és megnéztük a tenger élővilágát egy kis U-boattal.

Délután elbúcsúztunk a tengertől.

Kilátás a teraszunkról.

Pénteken sajnos haza kellett indulnunk, de útba ejtettük a Plitvicei Nemzeti Parkot.

Volt egy kis eső.
 Macilány málnát eszik.
" Nincs olyan emberi elme által teremtett vers, dal, mítosz vagy mese, mely vetekedhetne a természet - vagyis az evolúció - páratlanul izgalmas előadásával. Nincsenek olyan tündérek, najádok, nimfák, melyek akárcsak megközelítőleg olyan csodálatosak volnának, mint a természet valóságos teremtményei."
Georg Klein

Panka bármilyen tömegközlekedési eszközön szívesen alszik - akár öt percet a plitvicei kisbuszon

Hazafelé fennakadás nélkül jöttünk, sem a kapuknál, sem a határon nem volt torlódás.

Nagyon örültem, hogy sokat olvastak, Panka három könyvet is elolvasott az egy hét alatt. Persze azért a tablet is előkerült, de nem élvezett kizárólagosságot és nem is kellett veszekedni, hogy tegyék le, szívesen vették kezükbe a könyvet is.

Azt hiszem elég jól sikerült kihasználnunk a rendelkezésünkre álló időt.