2021. november 19., péntek

Karantén

 A cím megírásáig juttottam el szerdán, így mire ma (pénteken) folytatom az írást, már nem is igaz mindenkire.

Lilit kedden reggel küldték haza a suliból, mert az osztályban covid pozitív tanuló volt. Erről a szülői krétában értesítettek minket (ami nekem nincs, mert a gyerekekét használom), az oltottak maradhattak az épület falain belül.

Napközben Panka telefonált, hogy nekik is várhatóan karantén lesz, de döntsük el, hogy hazajöjjön-e. Engem épp nem ért el, Attila mondta neki, hogy a maradék két órára már maradjon bent.

Neki ma reggel érkezett meg a határozat, hogy vasárnap éjfélig nem mehet sehova. Lili miatt szintén ma kaptam egy levelet a suliból, hogy a járványügyi vizsgálat lezajlott, karantént nem rendeltek el, viszont iskolába csak hétfőn mehet, mert oltatlan. Nem tartom magam hülyének, de ezt nem értem. Ha nincs kockázat, akkor milyen alapon tiltják ki a tanköteles gyereket az iskolából, viszont ha lehet bármi probléma, akkor miért nincsenek karanténban? Nyilván nem szeretnénk senkit megfertőzni, szeretnénk betartani a szabályokat (ehhez nagy segítség lenne, ha lennének egységes, világos, szabályok), de ettől az egész járványkezeléstől agybajt kapok már. Valahol megértem azokat, akik nem veszik komolyan a helyzetet, mert ilyen helyzetkezelés, kommunikáció mellett tényleg nehéz is.

Eközben a héten már megérkezett a suliból jelentkezési lap a központi írásbeli vizsgára. Kedden voltam a Vasváriban Panni miatt, a hatosztályos tájékoztatón. Felirattam felkészítőre, meghallgattam az előadást. Nagyon szimpatikus volt az egész, örülnék, ha oda járhatna Panka (és Dorka, meg Lili ). Közben a gyerekek és Attila itthon hallgatták online a Tópartis tájákoztatót ugyanebben a témában. Panka szerint nagyon fényezték magukat :-).

Szerdán szimultán ment online a Kossuthos felvételis szülői és a Tópartis tájékoztató a nagyoknak, élőben; még a Vasváriban is ott kellett volna lenni, de ez egyrész nem ment, másrészt gondoltam sok újdonság nem hangzik el a suliról az előző napihoz képest, a dátumok meg már megvannak. Ma regisztráltam a lányokat az I. Istvános felvételi előkészítőre és online nyílt napra is, legyen a gimi mellett tartalék terv is.


1 megjegyzés:

  1. 7-8 osztályban nincs karantén. Ha oltott járhat suliba, ha tünetmentes, ha oltatlan kontakt, akkor nem. De hogy meddig és hogysmint, passz. Elvileg 10 nap. Még eddig nem volt Réka osztályában fertőzött. Eddig..

    VálaszTörlés